BLI EN BÄTTRE MÄNNISKA; KÖP EKOLOGISKT/KRAVMÄRKT MAT!!

Precis som överskriften säger;

KÖP EKOLOGISKT/KRAVMÄRT MAT
!

Framförallt nu till påsk då jag uppmanar ALLA att köpa ekologiska ägg och inte dem ägg som kommer från instängda felmatade stackars höns. De har så liten plats att de inte ens kan sträcka ut sina vingar och det är bara en av alla naturliga beteenden som de inte kan utföra. Att behandla djur på detta sätt enbart för att tillfredställa människan är för mig obegripligt.

Och du som konsument borde verkligen ta ditt ansvar och agera så att detta djurplågeri upphör. Det finns INGA som helst ursäkter för att INTE köpa eko-/kravmärkta ägg och faktiskt inte annan mat heller. Det är ju inte bara djuren som kan få det bätte av att du medvetet väljer ekologiskt, även du själv och våra barn kan få en bättre miljö och bättre mående av mat som är framtagen på naturligt vis.

Det borde inte vara svårt att välja...



       




LÄS MER PÅ:
http://www.djurskyddet.se/aktuellt/nyheter/2007/20070330.asp

DAGENS FRÅGA:


Varför köper du inte ekologiskt/kravmärkta varor?

Kommentarer
Postat av: Laks

Jag köper inte så mycket ekologiskt, men gjorde det alltid förut när jag åt ägg och drack mjölk. Men nu är ju dem borta förevigt ur min kost. Lovely :P

2011-08-15 @ 22:19:29
URL: http://laks.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback