Fortsättning på könsstereotypa könsrollsmönster och uttalanden..

Det jag svarar här är min kommentar på detta http://mawlien.blogg.se/2009/april/utkast-angaende-disskusionen.html#comment och eftersom bloggen är modererad så tvivlar jag på att personen släpper igenom mitt inlägg.

Mitt inlägg:
"Du är ju helt fantastisk!!

DU skriver ett inlägg i LD's blogg, ett inlägg som var extremt könsstereotypt. Och med tanke på att du utger dig för att vara så "smart"/full av kunskap så borde du ha förstått att du skulle få kraftiga reaktioner när du skriver så i en blogg som till stor del handlar om att FÅ BORT könsstereotypt tänkande och agerande.

.... och när du nu har fått svar på tal och måååånga frågor om ditt uttalande så vägrar du svara och gör något så omoget som att skriva ett enormt blogginlägg om hur illa du tycker om LD och oss som reagerat ... ja du är verkligen helt fantastisk!"

Som sagt denna person är smått fantastisk då hon på fullt allvar trodde att hennes märkliga inlägg inte skulle väcka reaktioner.

Förstår fortfarande inte varför hon inte bara svarar på frågorna..... för jag VILL verkligen försöka förstå henne.

************************************

Tack i alla fall till alla människor därute
som faktiskt börjat tänka till ang just de snäva könsroller våra barn tvings in i.... och att vi vuxna, föräldrar som icke föräldrar, har ett enormt ansvar för hur vi vill att barnen ska ha det i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Malin

Varför skulle jag inte låta kommentaren gå igenom? Haha

2009-04-22 @ 22:07:37
URL: http://mawlien.blogg.se/
Postat av: Beyond Eternity

Malin

Varför? Ja helt enkelt för att du skrev att ditt inlägg inte var skrivet för att kommenteras utan bara för att du vill kräka på LD.



Som sagt jag förstår inte ditt kräkande och att du plötsligt vägrar svara. Det var DU som skrev ett könsstereotypt inlägg i en blogg som ägs av en

"feministisk genusvetare" som verkligen verkar och agerar för att framförallt våra barn inte ska pressas in i trånga könsmallar...



Och nu är du irriterad och öser ur dig skit över dem som att du fått reaktioner från!!! men vad trodde du egentligen? Så dum tror jag faktiskt inte att du är.

Du har ju HELT själv skapat denna reaktion...det är verkligen ingen annans fel.



Du skriver att du skiter i genus!!! men du vill t.ex. garanterat någon gång i framtiden ha ett jobb där du får SAMMA LÖN som din manliga kollega om ni har samma erfarenhet/utbildning? ELLER HUR?



DÄRAV SÅ STARKA REAKTIONER! Förstår du inte, jämställdhet och att komma bort från trånga könsroller börjar ju någonstans, det sker ju inte bara över en natt av sig själv...



Du borde snarare vara jävligt tacksam för att det finns personer som LD som faktiskt genom att reagera OCH agera är en drivande del i att du kanske, kanske i framtiden kan få just samma lön som alla män för samma jobb!!!!!!

2009-04-22 @ 23:01:18
URL: http://beyondeternity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback