Är det inte märkligt (eller kanske inte)? Även en notis till "kattmatten"!

...att det finns en massa människor som tolkar det man skriver eller säger precis som det passar dem för stunden, oavsett vad du förmedlar. De verkar ha en inneboende drivkraft som går ut på att kasta så mycket skit på andra som de bara kan.
I grund o botten är dessa personer förmodligen skitförbannade/besvikna på något eller någon i sina liv, men då de inte fixar att konfrontera det hela så blir det enklare att lägga ut det någon annanstans... och vad kan vara bättre för dessa personer än att leta upp bloggar på nätet där det står något som de kan ta ut sin frustration på.

Dessa personer är lätta att känna igen, då  kännetecknet är att de i bloggar och på olika forum  kastar ur sig  kränkande kommentarer utan tillstymmelse till vare sig tankeverksamhet eller konstruktivitet. Det spelar heller ingen roll om du försöker vara extra tydlig och upprepar de du sa från början, för de kommer ändå att blint kräka ur sig sin ilska/frustration.

Det kan vara svårt att ignorera skiten de kastar ur sig, men att just ignorera och inte svara,  är egentligen det som är allra bäst för att de ska tappa intresset och gå vidare.

Jag har själv dock ganska svårt för att bara låta skiten de öser ur sig passera. I bland klarar jag det men så kan det också bli som i mitt blogginlägg den 25/8 där jag tar upp ang min katt som väcker framförallt min lilla pojke på nätterna.

Det är ett inlägg som visar både min irritation över delägaren av katten som vägrar ta hem katten till sig men också min frustration och panik över att jag inte hittar någon lösning och där jag tydligt skriver att jag inte vill avliva henne, för man avlivar inte en katt som inte är sjuk.
Plötsligt är jag kattmördare(!!!) och jag är en människa som absolut  inte borde ha djur och jag vet inte allt som olika personer vill trycka till mig med. Någon kläcker till och med ur sig det pinsamma att jag borde ha tänkt på detta INNAN jag skaffade barn!!!!! *tar mig för pannan*

Det är så fruktansvärt omoget och ja, jag vet inte vad jag ska kalla detta beteende som dessa personer uppvisar  och Lady Dahmer har tyvärr liknande  problem och har haft det till och från ett tag...
Hennes problem är dock mycket mer omfattande än det jag råkat på i min blogg, men oavsett så är det lika irriterande att dessa människor inte kan klarar av vanligt hyfs och framförallt att de inte respekterar när man säger till dem.
__________________________________________________________________________

Och än märkligare blev det när jag hittade en sajt som länkat til mitt inlägg om Wilma där någon som kallar sig kattmatten har dragit igång en "hatkampanj-tråd" mot mig, för något hon har fantiserat ihop och inte har några som helst belägg för.


Ja vad fan är det för fel på folk!

Till "kattmatten"

Om du  inte lägger ner din hatkampanj mot mig och tar tag i  denna helt obefogade ilska o lägger den någon annanstans så får jag gå vidare med detta.


Kommentarer
Postat av: hönsmamman

Skummade igenom dina kattkommentarer. Helt otroligt att folk tycker du ska värdera dina katter högre än ditt barn. Har själv 2 katter o den ena var bara nån dag från avlivning (d¨den var elak mot barnen) men jag klarade inte av det, slängde in den hos mamma som var hundvakt en vecka o sen när den kom tillbaka var den betydligt snällare, kanske glad över att vara tillbaka o slippa hunden.

Vi kan heller inte ha dem inne på nätterna för dom leker med barnens hår när dom sover, för liv o stör. Men sen bor vi i villa oxå så vi slänger ut dom på nätterna. Klart man ska göra vad man kan för att lösa de problem som uppstår, jag älskar katter, men de skulle aldrig gå före mina barn.

2009-08-29 @ 09:33:30
URL: http://kycklingar.blogspot.com
Postat av: Beyond Eternity

hönsmamma

För mig handlar det egentligen inte om att värdera någon mer eller mindre, men mina barn är mig mer kärt än själva livet. Men det betyder inte att mina katter är mindre värda på något sätt Men står det mellan mina barns mående och mina katter så, precis som du säger, kommer barnen före. Vilket självklart inte innebär att jag på något sätt vill avliva Wilma, ingen normalt funtad människa vill avliva sina djur bara för att de är besvärliga och inte annars heller.



Nu ska jag först prova tipset jag fick om Feliway samtidigt som jag fortsätter höra mig för om någon vill ta hand om henne.

2009-08-29 @ 10:35:19
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: kattmatten

Som sagt gå vidare du. Det hoppas jag Anna Wahlgren också gör. Jag skickar länk till din blogg till henne.

Din blogg är inte upphovrättsligt skyddad eller olaglig att ha åsikter om. Skaffa lösenord om du inte vill bli ifrågasatt.

2009-08-30 @ 12:49:11
Postat av: Beyond Eternity

kattmatten/kattälskaren/anonym/anonym inte samma



Alla dessa alias är dina(alltså definitivt samma person) vilket avslöjas via ditt IP-nummer.



Jag hänvisar dig till mitt inlägg den 090825 som från och med ikväll är riktat direkt till dig.

2009-08-31 @ 00:27:45
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: Beyond Eternity

kattmatten/kattälskaren/anonym/anonym inte samma



För övrigt så bör du lära dig att skilja på privatperson och offentlig person, både när du skriver i bloggar, deltar i trådar på andra forum eller öppnar egna trådar.



Sen är det en enorm skillnad på att bli ifrågasatt, alltså att få konstruktiv kritik och på att få dig, halvgalna människa efter mig som gapar kattmördare o annat utan någon som helst grund eller verklighetsförankring, utan enbart i hämndsyfte för att jag trampat din stora idol på tårna!



Och du får skicka hur många länkar du vill till Anna Wahlgren om min blogg, vad jag nu överhuvudtaget kan ha för intresse av att du skrev det...

2009-08-31 @ 01:01:40
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: sofia

Ja du vad säger man egentligen är det ju bara skrattretande. Vi har ju följts åt itråden och sett bevis på hur kattmatten realda realda 2 osv har bemött alla sett hu hon skrivit på AW forumet och i trådarna om DS. Saknar motstycket aldrig vart med om en människa som är så full av hat och tycker att hela världen är emot henne och ägna sitt liv åt att hämnas i fullständigt barnsliga vedergällningar likt den hon nu håller på med mot dig.

Tragisk tycker jag att man inte kan lyfta bjälken från sitt eget öga och se sin egen skuld utan förvränger varenda boktav till att passa sin egen agenda.

2009-08-31 @ 13:45:17
Postat av: Beyond Eternity

sofia

Kan bara instämma i det du säger.

Ja, ett tag var denna persons framfart skrattretande, men personens totala oförmåga att skilja på privatperson och offentlig person gör att det hon håller på med nu i stället börjar bli obehagligt.



Jag har ju alla de olika inläggen där hon tror att hon kan fejka att hon är olika personer, men där hon avslöjas via sin IP-adress.



För en stund sedan skrev hon här att hon så nöjd för att jag ska polisanmälas!??? Man kan ju undra för vad? För att jag protesterar och uttrycker min avsky ang Anna Wahlgrens metoder? Eller kanske för att jag skrev avliva i samband med att jag pratade om min katt? tar mig för pannan



Jag säger bara; var så god och anmäl, men det känns som om polisens resurser i stället borde få gå till att haffa alla dem som främst ger sig på barn inkl.dem som uppviglar andra till att psyksikt och fysiskt misshandla sina barn..och alla andra grova brott så klart...



Ha det gott Sofia och på återseende:-)

2009-08-31 @ 14:31:00
URL: http://beyondeternity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback