Jag undrar när Sverige kommer att införa 100-åriga straff för pedofiler/våldtäktsmän och så klart även djurplågare

Efter att ha plågat ihjäl 19 katter så riskerar nu 18-årigaTyler Weinman 158 års fängelse. Och faktum är att jag tycker inte att det är mer än rätt.
Jag är annars mycket tveksam till just fängelsestraff för det har hittills i historien inte visat sig hjälpa nämvärt. Men en person som är helt utan empati och utan problem kan tortera djur på detta grymma sätt tror jag är bortom all behandling. Frånvaro av just empati kan inte sällan sättas samman med sociopati och har hittills visat sig vara omöjligt att "behandla" och då kan jag tyvärr inte se någon annan lösning än att dessa personer helt enkelt blir inlåsta på obestämd framtid.

När jag läser om så här höga straff för brott som detta och även för pedofili och våldtäkt i andra länder , så blir Sveriges straffskala för liknande brott, om möjligt, än mer skrattretande än vad de redan är.
I Sverige är det helt möjligt för t.ex. en pedofil att förgripa sig på barn utan att straffen nämvärt kan förhindra att det sker igen eftersom förövaren snart är ute igen om han fått fängelse.
Några års fängelse kan det bli för förövaren om offret har "tur" och i sämsta fall bara böter, beroende på  hur grovt övergreppen anses ha varit.
Män som våldtar kvinnor har samma möjlighet att ganska snart komma ut, om de ens fick fängelse, precis som dem som misshandlar.

Som sagt, jag undrar verkligen om Sverige någonsin kommer att komma upp i de straffskalor, som faktiskt borde finnas för just dessa brott..

Se hela artikeln om 18-åringen som torterade 19 katter här:
Aftonbladet




Bildkälla

Kommentarer
Postat av: Fina Matildas mamma

Straffet för grov våldtäkt i Sverige är fängelse i minst fyra år och högst tio. Det är nog ändå ganska mycket tycker jag. Problemet är snarare att det är många som inte döms. Att döma någon till 158 års fängelse är ju bara absurt eftersom människor inte ens lever så länge.

2009-06-17 @ 20:42:34
URL: http://www.finamatilda.blogspot.com
Postat av: Beyond Eternity

Nej, 4-10 är inte mycket om straffet i sig inte gör någon skillnad eller om det inte finns en behandling som gör att våldtäktsmannen/pedofilen aldrig någonsin begår samma brott igen.



Och de låga straff som finns idag då det gäller pedofiler är ett direkt hån mot offren.



158-åriga straff blir bara absurda om det hade funnits behandling som leder till att förövaren aldrig gör om samma grova brott igen,

men för vissa beteenden så finns det inte det i dagsläget. Och om det då betyder att ett fåtal människor måste vara inlåsta resten av livet så får det vara så för att skydda alla andra i samhället.

2009-06-18 @ 08:38:53
URL: http://beyondeternity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback