JAG

Jag är allt mellan himmel och helvete...
Jag grät när Indianen i ”Gökboet” gav Mc Murphy dödshjälp och sedan rymde från mentalsjukhuset,…grät gjorde jag även när Simbas pappa dog i ”Lejonkungen” .

 Jag kan bli enormt generad när jag inser att någon flirtar med mig.
Jag kan bli fullständigt galen av tanken på att barn utsätts för psykisk och fysiskt våld och att djur föds upp och lever under vidriga förhållanden,
Jag kan explodera i ilska när andra trampar på dem som redan ligger ner.
Jag kan bli djupt berörd när andra blir berörda,
Jag kan känna det ofantligt stora när någon vågar visa sin själ.
 Jag kan känna enorm tillit när mina djur visar mig villkorslös kärlek.
Jag kan skratta hejdlöst åt Edina i Helt hysteriskt och jag skriker högt av glädje när HIF gör mål, trots att jag egentligen inte är speciellt intresserad av fotboll eller sport överhuvudtaget.
Det gör ont och jag kan känna sorg när jag ser hur illa vi människor gör varandra. Jag kan känna extrem rädsla och fullständigt tappa fotfästet när någon dömer eller förnekar mig, men jag kan bli hög av lycka när jag återfår balansen och ser och känner av dem som älskar mig precis som jag är.
Jag kan känna ett fantastiskt lugn av att bara vara, att leva här och nu. Och de stunder som jag kan känna fullkomlig tillit och villkorslös kärlek till livet så vet jag i djupet av min själ att allt är precis som det ska vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback