Funderingar...



Jag ska ärligt erkänna att jag är ganska vilsen i detta med att blogga. Jag läser en del bloggar sporadiskt och en blogg har jag som favorit
* och under mitt lååååånga liv så har jag då och då gjort tappra försök att skriva vanlig dagbok. Det fungerar ett tag, men sen så glömmer jag att skriva....och så håller det på.
Men att blogga så här offentligt blir ju lite annorlunda, man måste ju onekligen tänka på hur mycket man lämnar ut om sig själv eller?

Vad får man skriva egentligen? Vad som helst?
I en tråd på fl så är det en medlem som flera gånger poängterat att i en krönika så skriver man sina åsikter och man behöver inte alls vara källkritisk...hm, för mig spelar det ingen roll om man skriver i ett forum, krönika eller i en blogg, OM man påskiner att man skriver fakta så anser jag att man SKA hänvisa till källan och källan bör självklart ha riktiga uppgifter. men sen kan man ju alltid ifrågasätta hur sann en källa egentligen är.

Ta t.ex. KMR http://www.kmr.nu/  en frontorganisation till scientologerna som hävdar att psykiatrin, psykiater och medicinindustrin är roten till allt ont i världen, de menar också på fullt allvar till att de också är orsak till förintelsen(!!!!) *man tar sig för pannan*.

Denna organisations propaganda använder sig vidare Sveriges självutnämda barnexpert Anna Wahlgren av då hon skriver i sin krönika (och även i hennes bok) för februari månad 2009
http://www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/barnpsykiatrin-en-dodsfalla . Hon svänger sig med siffror om hur många procent barn som får psykofarmaka under 1 år, siffror som är mycket tvivelaktiga.

Det blev ramaskri så klart om hur denna offentliga person kan använda sig av KMR's s.k. fakta och precis som dem även hävda att neuropsykiatriska diagnoser inte finns....

Jag måste sluta tvärt här för nu kallar den lilla, men jag återkommer om frågan VAD man egentligen får skriva och vilket ansvar man kan tänkas ha för det man skriver...

Dagens fråga;
Kollar du alltid upp att den fakta du använder är 100% sann?

På återseende








* http://ladydahmer.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback