Ännu mer fruktansvärd läsning från Anna Wahlgrens forum

Även om detta är lång läsning så ta dig tid och läs igenom och fundera på HUR någon med vettet i behhåll kan behandla barn på detta viset och lägg märke till hur Anna Wahlgren hejar på och berfaller föräldrar att ignorera sina barn med de mest känslokalla uttryck. Dtta mina vänner är ren och skär psykisk misshandel av barn, att kalla det något annat är att blunda för verkligheten.

Citaten är sammanställda av en person på Familjeliv med namnet "en glad"

"Mamma 1 skriver i AW-forum:
I natt gjorde jag så att jag lät honom stå så, men gick in efter ett tag när han inte alls lugnade sig, lade tillrätta, lugnade, ramsade mig ut..... Vi höll på i 1 timme och 45 minuter!!! Skall det vara så??? När han äntligen somnade låg han och snyftade i sömnen i en halvtimma efteråt!

Mamma 2
På morgonen skrek han i över två timmar innan jag gjorde morgon och tog upp honom, utan att han hade somnat om. Jag var redo att ge upp altihopa och tyckte jättesynd om honom.

Mamma 3:
Inatt blev en mardrömsnatt. Hon vaknade vid kvart i elva när jag precis hade lagt mig. Sedan skrek hon i omgångar (tyst max en minut emellan) och det blev MÅNGA ramsor och tilloch med två gånger när jag gick in för jag FICK NOOOOOOOG Hon höll på i sammanlagt två timmar. Klockan ett sov hon först.

Mamma 3 – återigen:
Som det är nu, är det oftast c:a 15-30 minuters skrik och ibland ramsande innan hon somnar.
Det har snart gått tre veckor på kuren så jag tycker nog att det borde sitta bättre än så.


Anna Wahlgren svarar mamma 3:
Du jamsar, fastnar och dröjer dig kvar. Gör inte det Säg ifrån på skarpen och gå INTE in. Lyssna inte mer på eländet. Hon slutar gapa när det inte "lönar" sig Dags alltså för kurens brutalare sidor Öva upp ramsan så den sätter punkt för själva jordklotets rullningar. Gör andra ljud i huset som inte har ett skvatt med henne att göra och som får grannarna att fly. Hon ska inte ha någonting för en sådan cirkus som du låter henne hålla på med nu. Du ska verkligen inte höra henne över huvud taget (som hon ska tro) och inte göra ett dugg mer än ramsa högst två ilskna gånger (x4) per kväll och per ev. gång på natten. Ge henne "den tomma tiden" att TRÖTTNA
PS Mörkret skrämmer henne inte alls Du går ju vakt Var inte så jä-a blödig, ÅT henne Det är det hon spelar på, och det gör ju ingen människa glad, eller hur


Mamma 4 skriver:
Hjäälp!! Nu är vi desperata!! Vad ska vi göra?? Att lägga tidigare och ge mer mat på kvällen fungerar inte. Nu när det är vintertid vaknar sonen 4.30. I morse skrek han mer eller mindre hysteriskt från 4.30 till 6, då vi gjorde morgon. Jag grät och känner mig nu väldigt uppgiven. Vi kan inte ha det så här.

Anna Wahlgren svarar:
Du har tagit upp honom för att amma honom, eller hur, och då när han "skrikit mer eller mindre hysteriskt", eller hur Det räcker. Det är fel svar. Tvätta rent vad gäller 1. begreppet hysteri (en hysterisk unge antingen kräks eller svimmar eller båda delarna), 2. din attityd. Han står inte ut med din osäkerhet. Betrakta hans skrikande som frågor, inte missnöjesyttringar. För det är vad det är: frågor. Bestäm dig för vilka svar du ska ge. Motsägande och förvirrande, eller säkra och betryggande Läs på! Du tycker synd om både honom och om er ömma själva. Alltså tycker han synd om sig själv. Ta ur honom det"


Ur AW forum:
"Mamma ett skriver: Kruxet började med att han frågade intensivt i samband med att vi la honom på "nya stället" efter att ha rest i bil flera timmar från läggdags och framåt. E skrek upp sig rejält och på mindre än en minut skrek/grät han tills han kräktes , fast vi ramsade för glatta livet. Inte kul och har aldrig hänt förr! Det blev ett snabbt och självklart byte i sängen och sen solfjäder, till han somnade faktiskt, då det inte fanns på världskartan att kunna gå med ramsan ens sen han blivit sömntung.
Efter denna trista erfarenhet har det vid ett flertal tillfällen varit nära att han kräkts när han frågar som intensivast och han har också faktiskt kastat upp några gånger till, dels vid ramsning som frågesvar och dels om han slår sig ordentligt och gråter mycket, då kan han också kräkas om han skriker. Det är när han skriker och samtidigt hulkar lite som kräkset kommer och han når det läget på noll tid, ibland har vi inte ens hunnit dra ramsan färdigt.

AW svarar:
Vad man får göra är att:
minnas att det han är bäst betjänt av nu, i sin allmänna förvirring (se ovan) är saklighet och enkelhet. Nu gäller det att skala ner saker och ting till fundum. PÅ NATTEN SOVER MAN. Det är liksom ingenting att snacka om. Alla har vi enorma bekymmer ochhemska livskriser och allmänna helveten... att ta hand om på dagarna

Så trafiken måste inskränkas. Det är ramsan som gäller men den måste också snålas in. Sätt på musik som ska vara så pass rejält hög (utan ord/sång) att han tror att ändå ingen hör. Det dämpar också er egen överkoncentration.

Ramsan kan gott vara hurtig och glad. Men hög och punktsättande på slutet och alltid x 4.

Gå inte in mer. Hulkar han och t o m kräks, så får han faktiskt göra det - låter hårt, men det är, som du vet, inte hela världen. Han "använder" det nu som väg till underhållning (låter också hårt). Jag drar den slutsatsen därför att ramsan plötsligt inte "tar" - ni ska stå och solfjädra i evigheter, tycks han mena - enligt minsta motståndets lag - vilket hjälper för stunden men inte för sedan.

Så sluta med det. Kräks han så kräks han och det får man naturligtvis ta hand om, men vänta en stund och gör det sedan snabbt - torka av med fuktig handdduk, byt lakan/draglakan med barnet kvar i sängen - med ytterlig saklighet och utan minsta "efterbehandling" annat än ramsan!

Jag skulle tro att ni slipper eländet när det inte "tar" längre. Sedan vet man inte vad som kommer i stället, men kanske ett och annat vredesutbrott på dagarna... Hellre det, får man säga

Du ska verkligen inte klandra dig själv för att du tog upp honom de där två gångerna eftersom du gjorde det för DIN skull, inte för att trösta eller rädda lille E. Det gör all skillnad och han "köper" det. Därmed inte sagt att det bör bli en vana!

Som sagt, inskränk trafiken till ett ingenting alls. Riktigt brutalt kan man alltså vänta, efter det eventuella kräket, tills barnet somnat om och först då (efter tio minuter) gå in och fixa till sängen. På så vis går det fortast förbi."


___________________________________________________________________________________________

Och ang protester från människor som ser att barnen blir kränkta och länken till artikeln i Aftonbladet som jag publicerade häromdagen, så kan man finna ett antal intressanta försvarstal på AW's forum. Här följer några.

"Oklart varför folk blir så upprörda. Antagligen är det avensjuka och ångrar att de inte hjälpte sina barn på samma sätt. Jag är så glad för mina rutiner men gladas är lilla X snart 5 mån."

**************
"Nu finns SHN som fungerar men de  vågar inte prova för ett antal föräldrar påstår att det är en farlig modell. Och vi som anammat den är såååå dåliga männískor. Fast det vet vi ju att vi INTE är. Tvärtom! Vi har upptäckt att SHN är ett ypperligt sätt att visa/lära barnen var skåpet ska stå då det gäller att få nattvila.

Just nu pågår en häxjakt utan dess like på det andra forumet. Anna W får ta så mycket s--t av ett drev bestående av oinsatta i SHN och BB. Fraser och uttryck ryckta ur sitt sammanhang publiseras. Personliga påhopp etc etc.

De borde lägga det krut de lägger ner på smutskastningen på sina barn. Då kanske de också skulle se fördelarna med SHN och slippa vara trötta martyrer"

**********
Här är en av de klassiska försvaren, att vi som anser att AW's metoder är att kränka barnen inte har läst på o.s.v. o.s.v.

"Det som nog gör mig mest irriterad är att folk inte har läst ett dugg om vad det handlar om från början. De verkar tro att man gör något bara för att få tyst på ungen så att man själv kan få vara ifred. De vet inte hur mycket jobb som ligger bakom, hur insatt man måste vara för att förstå vad det är man gör."

*************

Och här är det faktiskt en ganska vettig person som skriver att hon läst på om SHN och gillar det men att hon tagit illa vid sig av bl.a tryckpressen. Läs hennes inlägg MEN lägg märke till hur en av de andra medlemmarna på AW's forum svarar henne och att svara så, genom att vara spydig är tyvärr ett ganska vanligt bemötande man får om man säger något negativt om AW's metoder.

"Ni verkar inte tro att någon som klagar på SHN är det minsta insatt.
jag kan inte säga att jag är perfekt insatt, men jag har läst vad jag behöver och tyckt det mesta verkar bra.
har varit medlem här ett tag, men knappt skrivit, men läst och sugit åt mig.
Men efter att ha sett klippet med tryckpressen (det som numera är borttaget) så undrar jag hur någon normal människa kan tycka det är okej att göra så mot ett spädbarn.
Även vagningen ser minst sagt brutal ut, men värst är tryckpressen.
Det där är ju inget lätt tryck, utan det syns ju klart och tydligt att det är en så hård press att det lätt skulle kunna skada barnet.

Nej, när jag läst på om SHN så trodde jag faktiskt inte det var på ett spnt brutalt sätt det skulle utföras."

Här är det korta men uppenbart spydiga svar hon får, på ett forum som påstås välkomna alla me dvärme o vänskaplighet.

"Ok. Hejdå!"

Vid tillfälle kommer jag även att visa hur flera av SHN-kurarna  inklusive AW själv svarar med extremt spydiga kommentarertill människor som faktiskt gett sig på att ifrågasätta AW's metoder... men nu kallar det vackra vädret.

Kommentarer
Postat av: Tessan

jag kunde inte läsa klart, fick klump i halsen efter svaret till mamma3. jag trodde inte gott om AW innan, men nu är jag helt bestört. det är ju ren barnmisshandel hon lär ut! hur ska tillit förälder-barn kunna uppnås med dessa metoder??? jag blir jätteledsen när jag tänker på alla barn som på AWs inrådan skriker tills de kräks om nätterna.

2009-05-01 @ 12:16:52
URL: http://tessan.mp/
Postat av: Beyond Eternity

Tessan

Du är inte den enda som gråter när du läser dessa vidriga behandlingar som utförs på barn i AW's anda.

Men ju fler som skriver om det och ju fler som protesterar, desto fler får upp ögonen för vilka grymma behandlingar som dessa barn utsätts för.



Och förhoppningsvis så kan detta i slutändan kanske leda till att metoderna självdör och att de fall där AW uppviglat till vanvård/kränkning och misshandel, går vidare till åklagare och att hon en gång för alla får ta konsekvenserna av detta.



Skriv gärna du också om det i din blogg.

2009-05-01 @ 12:35:33
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: hönsmamman

Fy, hon är så vidrig denna människa så jag blir alldeles kall i kroppen. Vill bara fånga in alla AW-barn o krama om dem o säga att världen är en god plats trots allt. Det finns någon som bryr sig (dock inte dom närmaste tyvärr) Detta är ren o skär misshandel o försummelse. Tyvärr har jag inte dom orden att blogga om det men om det är ok så länkar jag gärna i ett inlägg till er alla som bloggat om det.

2009-05-01 @ 16:50:16
URL: http://kycklingar.blogspot.com
Postat av: Beyond Eternity

Det är helt ok att du länkar, vad som helst som kan hjälpa till att få upp ögonen på andra så att de inte fastnar i AW's grymma metoder

2009-05-01 @ 19:24:19
URL: http://beyondeternity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback