F.D MEDLEM PÅ ANNA WAHLGRENS FORUM HAR REAGERAT REJÄLT!

Det är ett långt inlägg som görs av " fd Åsa med 2" och det är nog det mest kloka och konstruktiva jag läst på mycket länge och länkades på FL av "MalinEddie"...som för övrigt ska ha stort tack för öppnandet  av den pågående tråden på FL och idogt arbete med att tillsammans med en massa andra omtänksamma och engagerade att uppmärksamma vilken galenskap Anna Wahlgrens metoder är.

Tyvärr är även detta inlägg bortplockat, men jag ska försöka få en kopia på det och lägga in det här
(http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=19937)


Efter att ha läst detta inlägg så läste jag ju så klart även de svar som "fd Åsa med 2" hade fått...jag kopierar det svar jag skrev på FL

"Vilket alldeleas fantastiskt inlägg och så extremt kloka ord.... MEN jag tror tyvärr inte att denna person kan nå AW själv och de fanatsikt trogna runt henne MEN (igen) det kan förhoppningsvis få alla de som inte fastnat i AW' klibbiga nät av auktoritärt styre, att tänka om.
Tack till dig som skrev detta mycket läsvärda inlägg.

*******
Lika glad som jag blev över "fd Åsa med 2"s  inlägg, lika jävla förbannad blev jag över svaret som miar70 skrev  i samma tråd. ett svar fyllt av noll insikt och endast uppvisar en enorm oförmåga att ta konstruktiv kritik...dessutom en ren lögn om att pojken som dunkade huvudet bara gjorde det en enda kurnatt!!

Bullshit säger jag, i 15 långa nätter(!!!!!!) tilläts denna förtvivlade och gravt ångestfyllda pojke att dunka huvudet i sin spjälsäng och ignorerades å det grövsta, ALLT för att kuren skulle fullföljas...

och än en gång; barn som systematiskt ignoreras och behandlas på detta sätt ger till slut upp. Den huvudunkande pojken var ovanligt ihärdig med att försöka få sina föräldrars uppmärksamhet, att de skulle lyssna på att han led helvetes kval...

Sen säger miar70 vidare

"
Med hjälp av shn. Med sina föräldrars oändliga kärlek och omsorg. Med mig och några fler som hjälpte till på vägen. Den kuren slutade inte i katastrof, den slutade med ett barn, som i hela sitt lilla liv aldrig sovit en hel natt, inte ens en halv, lärde sig sova lugnt och gott i sin säng"

JO miar70 , den kuren var en katastrof rakt igenom och den lilla pojken utsattes för en mycket, mycket grym behandling UTAN att du och dina belackare(känns uttrycket igen?) rådde föräldrarna att avbryta.

Du
var med och uppmuntrade dessa föräldra att misshandla sitt  barn det kommer du aldrig att kunna svära dig fri från, att påstå något annat är fullständig förneklese.
För att ge denna lilla pojke någon form av upprättelse så kunde du kanske börja med att erkänna att det ni gjorde i den tråden var vansinne, stå för det du har gjort i stället föt att bädda in grymheten i bomull.

Väntar mig ilska för att jag skrivit ut ditt nick, fine, jag står för det!! Men ditt fönekande i detta gör mig direkt illamående!!!!!!

Det är som sagt också intressant att följa alla de svar som "fd Åsa med 2" får, det är glasklart vilka som INTE kan ta kritiken utan endast går i försvar..och det är exakt dem som jag tyvärr är helt övertygad om aldrig går att nå.

MEN att metoderna nu kritiseras av upprörda föräldrar i olika forum på nätet och att det hela nu har uppmärksammats av både läkare o psykologer och att både tidningar och tv nu tagit upp det  gör att många föräldrar ALDRIG någonsin kommer att använda  Anna Wahlgrens metoder...och det är ju det viktigaste i allt detta, att barnen slipper bli utsatta för denna psykiska och emellanåt även fysiska misshandel.

*********

Och så här svara Anna Wahlgren "fd Åsa med 2" och Lou, en person som håller med Åsa


"Kära Åsa, kära Lou. Jag säger som jag sa till förlagsdamerna som bjöd mig på lunch när
Barnaboken skulle ges ut 1983, och de hittade så mycket fel på den att inte mycket av
manuskriptet blev kvar när de var färdiga, om man säger (och finmaten kunde jag ju inte äta heller):

Den enda lösnngen jag kan se är att ni går hem och skriver varsin bättre bok. Men är det
Barnaboken ni vill ha, ska vartenda kommatecken stå där det står.

Mitt förslag är att ni öppnar ett eget och bättre föräldraforum, Åsa och Lou med flera (billigt är det inte).
Så lägger jag ner, helt enkelt Razz

Bra såQuestion"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback