HERREGUD TAR VANVÅRDEN OCH ELAKHETERNA ALDRIG SLUT?

Det ena inlägget mer sjukt än det andra i AW's forum. Här har föräldrarna använt sig av AW's ensamlek-idéer och satt sin 17-månader lilla pojke i sin spjälsäng helt ensam i ett rum och där får han sitta själv i en timme eller mer. Nu har det visat sig att pojken börjar gallskrika efter ett tag och när de smyg-skikar på honom (VARFÖR GÅR DE INTE IN???) så visar det sig att han har fastnat med benet mellan spjälorna!!!! MEN enligt Anna Wahlgren så ska han få sitta där tills han tar sig loss själv, föräldrarna uppmanas alltså att strunta i att pojken fastnat!!!!!!!!!!
MEN SJUKA JÄVLA KÄRRING!!
Ja jag tappar all konstruktivitet när jag läser allt sjukt som kommer från och i AW's anda!!

Jag hoppas verkligen att polisanmälan mot henne tas på allvar så att det går att få stopp på denna sjuka människa!!

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=16070&highlight=ensamlek

Kommentarer
Postat av: Tessan

men herregud. och varför i hela friden ska ett barn tvingas till ensamlek?

2009-05-11 @ 08:12:17
URL: http://tessan.mp/
Postat av: Beyond Eternity

Ja du, säg det...att barn leker själv eller utforskar saker o ting längre o längre ifrån föräldrarna och längre stunder, kommer ju naturligt i utvecklingen. Men enligt AW så ska detta införas och tidsbestämmas! Precis lika sjukt som mycket annat av det hon propagerar för...man blir alldeles matt av hur mycket skit en o samma människa kan hitta på...

2009-05-11 @ 09:25:45
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: Icka

Detta är nog bland det sjukaste jag läst!

Varför? Gustav springer iväg själv och leker men jag skulle aldrig stänga in honom någonstans och tvinga honom att leka!



Fy fan för detta! jagblir skogstokig! AW borde skämmas! Hur mår hennes barn?

2009-05-11 @ 09:47:30
URL: http://blog.olicka.se
Postat av: Karamellen

Men herregud, man blir ju illamående!Den där människan utnyttjar osäkra föräldrar för att sälja böcker och tjäna pengar.Nu får man hoppas att det blir några framsteg med polisanmälan.Man blir ju tårögd när man läser om hur barn blir behandlade.Sitta med benet fastklämt och föräldrarna kikar genom nyckelhålet! Det är skrämmande hur man kan gå på sånt där också.

2009-05-11 @ 17:10:42
Postat av: Lisa

Hej!



Jag har nu läst igenom denna blogg och länkarna till AWs trådar. Jag mår lite illa... Det pågår både barnmisshandel och hjärntvätt av föräldrar. Jag förstår inte hur man som förälder inte lyssnar till sitt eget hjärta (OCH HJÄRNA!)



Förutom att metoderna är hjärtskärande så går de ju emot alla råd man får på BB och BVC om att sova på mage, fri amning osv.



Jag blev mamma för 2 månader sedan och fick då barnaboken av min svägerska. Jag kände då inte till AW särskilt väl så jag läste kapitlet om 3 veckors baby. Jag fick dåligt samvete och dåligt självförtroende för jag inte alls hade gjort så som man skulle enligt AW och aven då min svägerska antar jag. Sedan så lyssnade jag på mig själv och tänkte att jag inte höll med. Sedan dess har jag läst massor på internet om AW och hennes metoder. Så jävla sjukt. Håller med dig beyondeternity i allt.



Så ang ovan diskussion om ensamlek. Min dotter leker själv i små stunder under lekgymet. Hon trivs där mellan 5 och 20 min. Jag är alltid i rummet eller i närheten och pratar med henne och talar om att jag är där. När hon tröttnar så tar jag alltid upp henne. Skulle aldrig drömma om att tvinga henne ligga kvar tills det gått en kvart tex. Nu är hon ju bara två månader men jag betvivlar att jag skulle ända min princip där.



Kan någon berätta för mig om polisanmälan?



Fortsätter att följa denna blogg...

2009-05-15 @ 11:46:51
Postat av: Beyond Eternity

Hej Lisa..

vad glad jag blir att du väljer att följa ditt hjärta när det gäller ditt barn trots att du kände dåligt samvete för att du inte gjort som det stod i boken..



Jag hoppas att du inte har dåligt samvete längre, du ska snarare berömma dig själv för att du valde att lyssna till dig själv och ditt barn:-)



En medlem på familjeliv har anmält AW för den s.k. tryckpressen som numer inte finns kvar på AW's hemsida..jag tror dock att anmälan kan komma att innefatta mer än så och jag tror att rubriceringen kan bli uppvigling till barnmisshandel... skriver om det så fort jag vet mer...

2009-05-16 @ 21:57:51
URL: http://beyondeternity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback