När det låter för bra för att vara sant...

...så är det inte sällan något som är riktigt galet, så var det här på Eko-kidz i Gantofta
Dagiset som gud glömde

Tack och lov så bytte jag till slut dagis och nu äntligen behandlas min pojke som alla de andra barnen och enligt Likabehandlingsplanen.

Jag har diskuterat med en massa människor ang det som hände på min sons förra dagis och fått frågan om pedagogerna också betedde sig illa, men nej inte direkt, men indirekt så gör dem ju det, då de accepterar att ägaren behandlar både dem och vissa av barnen och barnens föräldrar illa i olika situationer.

Att vara tyst och inte agera när något är galet är också att vara en del i det som sker. Man kan inte skylla på att det är chefen som bestämmer, varje enskild pedagog har ett ansvar för att barnen och föräldrarna behandlas korrekt och självklart har de ett eget ansvar att säga ifrån när de själva också blir kränkta av chefen. De har lagar o regler att följa som alla andra dagis och är det något som sker som bryter mot dessa så har de en skyldighet att agera.

Men ang just dessa pedagoger så är de i grund o botten jätte-goa och framförallt den ena som Neo var väldigt fäst vid, men det hjälper ju inte i längden då det 'blundas' för vad som sker.
Jag har tyvärr inte ens kunnat få tag på dem då jag tog Neo från dagiset, då ägaren vägrar att lämna ut deras e-mailadresser trots att jag flera gånger begärt att få dem för att dels tacka dem men också tala om varför jag tog Neo därifrån.

Ärligt talat så tror jag att ägaren har lämnat en helt annan version till dem varför han slutade och då alltså utelämnat allt som jag förmedlat via mail inkl de s.k svar hon själv skickade.



***


Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI - ska gifta sig i Thailand!!! ♥ ♥ ♥

Sv: Kul att du också gillar Sagolikt Bokförlag! Zack är också lite för liten för många utav deras böcker... men man kan ju börja samla på dom redan nu i allafall :)



Men åh, va tråkigt det var att läsa om din sons förredetta dagis! Men skönt att ni fick en annan plats!



Ha en underbar lördag!

2010-10-09 @ 14:37:16
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Beyond Eternity

Bambi



Så tänkte jag också, att jag ska samla böckerna tills jag har allihopa:-)



Ja läsningen om Neo's förra dagis är allt annat än rolig, men han har det kanon nu på det nya:-)



Önskar dig också en fortsatt trevlig lördag!

2010-10-09 @ 16:27:00
URL: http://beyondeternity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback