Det låg lik överallt!

Har med stor kraft vistats i husets tvättstuga idag, jag var ju tvungen. Tvätthögen hade helt tappat rimliga proportioner. Men fan för denna tvättstuga. Där bor ENORMA spindlar, stora som Marie-kex och de har tjocka kroppar, och de har tjocka långa håriga ben och jag är helt övertygad om att jag ska dö varenda gång det går upp för mig att jag måste vistas väldigt nära dessa monster.

Det gick an när det bara fanns en som satt i ett hörn på väggen - och detta efter att jag tränat lång tid (flera år) på att alls vistas i samma rum som en spindel - för då kunde jag liksom döpa den och prata med den medan jag la in och tog ur tvätten i maskinerna och bara hyperventilera lite...men framförallt så såg jag den hela tiden och hade koll på var den var.

Men för drygt en vecka sedan, vid förra tvätt-omgången så råkade jag av en händelse fästa blicken på elementet och där var fanimej minst 5 (!!!) stycken som bodde i mellanrummen i elementet och minst två till på vägggen som så där vidrigt snabbt sprang o gömde sig PRECIS vid strömbrytarna till maskinerna! Jag har aldrig någonsin kastat in och slitit ut tvätt så fort.

I alla fall så var jag ju förberedd på denna mass-invation av spindlar idag när jag skulle, (läs: var tvingad) att gå ner och tvätta.
Men fy vad vidrigt det var när jag kom ner och upptäckte att alla  (och nu var det nog minst 8-9 st) var döda, det låg alltså spindel-lik överallt på golvet. Även om jag är livrädd för dem så är jag djurvän (ja, faktiskt också när det gäller spindlar) och det var uppenbart att någon tagit död på dem, de hade alltså inte självdött.

Om man nu inte är direkt rädd för dem, kan man inte bara 'fånga' dem och släppa ut dem, eller?





Kommentarer
Postat av: Jonesy

Jag har massor spindelfobi... Det var ett jobbigt inlägg för mig :S

2010-09-11 @ 11:00:27
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/
Postat av: jag



Jag HATAR såna där spindlar.

Kan ge ett tips... om man tar och droppar "doftolja" du vet sån där stark som man brukar ha i doftkrus osv... på lister osv.. det gillar dom inte, då drar dom. Iaf funkade det här

2010-09-11 @ 11:50:11
Postat av: Beyond Eternity

Tack för tipset, men det luktar ju rätt starkt av sån olja har jag för mig...undrar om mina grannar hade uppskattat det:-( men vad fan, kan ju testa i alla fall.

Måste man inte upprepa den proceduren rätt ofta?

2010-09-11 @ 11:57:44
URL: http://beyondeternity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback