Alla mammors dag..

Jag tänker på min mamma, inte bara idag utan andra dagar också...vad jag är lyckligt lottad som har en mamma som alltid finns där och ställer upp i ur och skur...vi har haft våra svåra stunder och det är inte alltid så lätt att hitta rätt i mamma-dotter-relationen...men jag älskar henne för den mamma hon är - för hon är min mamma.

Jag tänker också på mammorna som används som strategiska vapen i krig, de mammor som våldtas och stympas inför sina barn och även sina män som en del  i en krigsföring... att bara läsa om detta är så sjukt, så sjukt att det knappt går att föreställa sig, eller förresten det går inte.

Hur kan man alls föreställa sig och förstå att det finns människor - tyvärr män som är så störda och så inprogrammerat kalla och skoningslösa att de klarar av att slita sönder en kvinnas könsorgan med en kniv, eller våldta eller sexuellt förnedra  för att sätta sig i respekt hos fienden... nej det går inte.
Via Röda Korset kan du ge en 50- eller 100-lapp eller mer, så att i alla fall en eller ett par av dessa kvinnor kan få läkarvård för sina fruktansvärda skador och/eller mat och vatten. Gå in här och ge ditt bidrag
http://www.raddamammorna.se/

Jag tänker på andra mammor också som bär på en stor sorg och extrem saknad, de mammor som förlorat sina barn - små änglar som bara kom och vände. Och precis just nu så tänker jag speciellt på en mamma som jag bara pratat med via nätet, som begravde sin lilla flicka härmodagen. Lilla Leia föddes i v. 23 och levde i 11 minuter...hon somnade in på sin mammas mage.
Det går inte att föreställa sig detta heller om man inte varit med om det själv...det gör extremt ont i mig bara av att läsa om lilla Leias korta liv, hur ska det då inte kännas för hennes föräldrar....
I dag är det din dag Leias mamma och jag tänker på dig.

I dag tänker jag nog på alla mammorna, alla de fantastiska mammor som finns överallt. Jag tänker också på mig själv eftersom jag är mamma, det är min dag i dag och jag anstränger mig verkligen för att tänka på alla de saker jag faktiskt gör som är bra för mina barn, som jag vill göra för mina barn....det är så lätt att ständigt gå omkring med det där dåliga samvetet och älta allt det där man borde gjort. Jag vill finnas där alltid i vått och torrt och jag tror att jag gör det...jag gör i alla fall det allra bästa jag kan.

Jag älskar er mina fantastiska ungar - ni är verkligen mina mirakel....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback