Men fan vad jag tycker synd om mig själv just nu:-(

Helt ensam (förutom ett sovande barn då) på självaste nyårsafton!!! Detta har aldrig någonsin hänt i hela mitt liv. Och det känns för jävligt!

Men de få korta sekunder som jag lyckas se bakom min självömkan, så inser jag ju att så här känner jag inte alla andra kvällar jag sitter själv när Neo sover.
Detta handlar ju bara om att nyårsafton är ett faktum och med det följer en massa förväntningar om att man åtminstone ska ha folk hemma på nyårsmiddag eller vara bortbjuden på middag. Vad fan, det är ju bara en vanlig fredag egentligen....eller? Åhhhh!!!

Som sagt de där sekunderna är väldigt få och korta och det är två hela jävla timmar innan nyårshelvetet är över:-(

Det är så illa att jag tom skulle bjuda in jehovas vittnen en stund om dem ringde på dörren...då hade jag i alla fall kunnat fördriva tiden ett tag....






Bildkälla

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Blä, trist.

Du har självklart helt rätt i att det är en vanlig fredag men ibland är det svårt att styra sina tankar och känslor när de inte stämmer överrens med samhällsnormen.

Precis som jag har svårt att gå lurvig och barbent, förstår jag att det känns knepigt att vara ensam på nyårsafton.



Lite konstig liknelse, höhö, men jag tror du fattar.



God fortsättning!

2011-01-02 @ 07:49:21
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Cecilia tipsar

själv skrev jag till och med på min status att jag inte hade nånstans att ta vägen och gärna blev inbjuden till ett nyårsfirande och fick noll napp, så du är inte ensam i din ensamhet iaf :) jag åkte ut till mamma och pappa och firade med dem istället. om jag avgivit nyårslöfte så skulle det blivit nåt i stil med att skärpa till mig och skaffa lite vänner tror jag :)

2011-01-02 @ 14:11:19
URL: http://ceciliatipsar.blogg.se/
Postat av: Beyond Eternity

Nina

Ha, ha, det var en rolig liknelse:-)



Cecilia

men åh! jag hade gärna bjudit hem dig om jag hade vetat vad du skrev!!! Inte som bal på slottet men ändå.

2011-01-03 @ 15:57:07
URL: http://beyondeternity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback