I dag ska du rösta

Jag önskar att du röstar för framtiden, för miljön, för alla djur, för solidaritet, för omtanke, för medmänsklighet o det självklara att alla människor har ett lika värde oavsett var vi är födda, vilket kön vi har, vilken sexuell läggning vi har, vilket handikapp vi har eller vad vi tror på.

Jag hoppas att du, precis som jag, gladeligen betalar lite mer i skatt för att vi ska kunna ge alla det självklara drägliga liv som alla har rätt till, att vi inte utesluter människor som är sjuka, handikappade och som redan ligger ner.

Jag hoppas att du röstar för alla våra barn, för mina barn, för Fredric o Neo.
Jag hoppas att du röstar med hjärtat, och inte med din egoistiska sida,
Jag hoppas och önskar innerligt att du röstar röd-grönt för allas framtid.





*

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Väl valda ord.

Jag tänker som du men röstade rosa.

Så blev det.

Ikväll kommer jag att hålla tummarna svinhårt för Mona.

2010-09-19 @ 14:34:02
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback