Tror fanimej att vissa människor helt har tappat huvudet och förståndet! (långt inlägg)

En dag för några veckor sen så sprang jag plötsligt på ett gammalt ex. Hon bad mig att komma och träna där hon jobbar.
Kort därefter kom det sedan en mängd andra förfrågninar och önskningar från detta ex via mail, hon vill helt enkelt träffas, både här och där. Och vi träffades...flera gånger.
 
Jag får höra hur hemskt det är emellanåt, faktiskt mer hemskt än bra, med hennes fru, att hon inte känner den djupa känslan och 'åtrån' för frun och att allt har stagnerat och att hon inte känner som hon känner för mig. Att hon aldrig känt så här för någon. Hon har saknat mig, mina kyssar osv. Hon berättar hur hon ofta har tänkt på mig och hur många gånger hon varit på väg att lämna...
 
Hon berättade också att hon försökt ringa mig och att hon varit upp och ringt på vid min port. Att hon ens kunde både mitt telefonnummer sen långt tillbaka och min mailadress gjorde mig mäkta imponerad...
 
Så Herre Buddha förlåt mig, men jag är så utfattig på komplimanger och kärlek så jag faller pladask för denna kvinna som också tidigare alltid fått mig att tappa allt logiskt tänkande.
Jag suger i mig vartenda ord inkl. det hon visar och känner för mig och jag tar tacksamt och innerligt emot hennes djupa kyssar och jag låter mig förföras....
 
 
 
Några dagar går och det oundvikiga mailet dyker upp; ".....kan inte träffa dig så länge jag är tillsammans med X."men självklart skulle jag fortsätta träna om jag ville det. Jag var ju uppskriven på gästlistan månaden ut.
 
Jag reagerar med både ilska och förvirring och undrade hur fan hon bara kunde dyka upp som gubben i lådan och flera gånger vilja träffa mig som hon gjort. Korta o märkliga svar anländer och jag meddelade att jag trots allt kommer att fortsätta träna....
 
 
Jag får ännu ett mail där det står att jag plötsligt var bortplockad från gästlistan på gymmet och att jag skulle hålla mig väck och inte skicka fler mail!!! Men vem fan är det som tagit initiativet HELA tiden och bett att få träffa mig? Jo, exet! Jag fattar ingenting!
 
Jag slickar mina sår och förbannar mig själv och min extrema dumhet och 'end of that'...trodde jag.
 
För någonting har hänt, förmodligen har frun anat något och än en gång 'tvingat' exet att visa sina mail. Jo, hon håller på med sånt här, inkl att hon "tvingade" exet att radera alla bilder på mig/oss från tiden då vi träffades, hon 'får' inte heller lyssna på den musik som jag och hon själv gillar gemensamt osv osv). Nej, man tror inte det är sant och att sånt förekommer, att en människa ens uppfyller sådana krav men så har det varit....
 
I alla fall...när man tror att man upplevt hur mycket galenskap som helst både i och utanför sitt arbete så ringer telefonen. Det är någon som påstår sig vara mamma till  exets fru och hon ville minsann prata med mig om mitt ex och vad vi ev haft ihop senaste tiden och vems historia som är "rätt"!!!!!!
 
Jag blir minst sagt helt paff och hasplar fram något att jag jobbar (vilket jag självklart inte gjorde) och att jag inte kan prata. Då frågar denna helt okända människa; men är inte du sjukskriven? och så försöker hon än en gång att få mig att börja prata om mitt privatliv de senaste veckorna. Jag stoppade genom att än en gång poängtera att jag inte kunde prata. Hon skulle ringa igen sa hon(!).
 
Jag skrev ett kort mail till exet att om hon eller hennes fru skickade en enda människa till att kontakta mig på detta eller annat sätt eller om ev fler hot skulle dyka upp (jo frun har för ca 3 år sedan hotat mig med att jag skulle ha ett skott i pannan och att hon skulle ställa till ett helvete för mig, jag var dessutom höggravid när hon härjade som värst) så skulle jag göra en polisanmälan.
 
Behöver jag säga hur fruktansvärt obehagligt detta var och ÄR? att här ringer det en helt främmande människa och mer eller mindre begär att jag ska prata om mitt privatliv. Och detta är ANDRA gången som frun skickar någon att ringa mig, då påstod sig personen vara ombud för frun. Men när jag då bad detta ombud att lämna namn och telefonnummer så att min advokat kunde ringa upp, så var det visst inte så viktigt längre.
 
Vad fan är det för jävla människor som håller på så här??? Vilken vuxen människa ber sin mamma att ringa och kolla om ens fru har varit otrogen eller inte? och vad är det för mamma som ens ställer upp på detta (om det nu var mamman?) och ja, vad är det för jävla ex som inte står för det hon gjort och sagt?
 
Det här om något kallar jag sjukt! Hur fan är människor funtade?
 
Och hur jag kunde vara så urbota dum och gå på exets snack och helt tappa omdömet så här jävla grovt får jag stå för och fundera på, så att jag aldrig någonsin hamnar i samma situation igen.....
 
Jag hoppas verkligen att denna helt osannolika historia stoppar här och nu med det samtalet som kom och att jag aldrig någonsin behöver ha med dem att göra igen.
 
 
 
 
 
 
*
Trackback