"Han ser ut som en tomat!" sa Neo när han såg bild på Dalai Lama:-)


Ja, jag var där:-)
Jag var i Lund i lördags och såg mina båda favoriter Dalai Lama och Lasse Winnerbäck. Att dem över huvudtaget någonsin skulle befinna sig på exakt samma plats och att jag dessutom skulle få båda på bild samtidigt hade jag aldrig ens kunnat drömma om.

Jag har inte världens bästa kamera och jag skäms över att jag inte ens kan alla funktioner på den, så bilderna blev som dem blev...

Upplevelsen bär jag dock med mig resten av livet tillsammans med ett tidigare möte med Dalai Lama då jag helt osannolikt fick chansen att möta honom en kort stund 'face-to-face':-)




Här är bilden där Neo tycker "Dama laja" ser ut som en tomat:-)



*


Lasse sjöng självklart "Ingen soldat"...och jag grät en skvätt



*



Det ser faktiskt ut som om dem kramas <3




*



Lasse är påtagligt rörd över gåvan han precis fick av Dalai Lama..



*




Kroppsspråket är yvigt och grimaserna många och följs ofta av.....



*



ett smittande skratt:-)

Det var en oförglömlig eftermiddag....
Tack Sanna för biljettern<3 och för passning av Neo.





*

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Fantastiskt! Min mamma var på audiens hos Dalai Lama när hon var i Indien (i en stad dit en stor del av alla flyktingbarn från tibet kommer efter att ha gått över Nepal) och hon säger att det var något av det största hon någonsin varit med om.

2011-05-16 @ 22:27:05
URL: http://sigrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback