F.O.M. NU: Bojkott av Polarn o Pyret Kullagatan Helsingborg!

Var inne på P.o.P idag på Kullagatan i Helsingborg för att kolla ytterkläder till Neo. Han var med + en kompis. Neo lekte med dem leksaker som finns i affären när han han plötsligt säger att han har kissat på sig. Jag kollade snabbt och konstaterade att han ännu inte 'tömt' hela blåsan, att det bara hunnit komma lite i kalsongerna, det hade inte hunnit gå igenom byxor och overall. Han står alltså och håller sig rejält för att resten inte ska komma, vilket innebär att det är akut att få in honom på en toalett.
Jag ropade till expediten, som var ca 1,5 meter ifrån och som inte hade undgått vad som var på gång, att han måste på toa för att han har börjat kissa på sig - bokstavligt talat.
"Vi har ingen toalett!" svarar hon rätt irriterat. När jag säger att dem måste ha en toa så hänvisar hon till Åhlens 150 meter bort!!!!

Till saken hör att jag var i samma affär för ca 2 månader sedan med en väninna och hennes dotter som är 4, och hon blev också i akut behov av toa och fick så klart låna toaletten.

Om det inte hade varit en så utsatt situation för Neo så hade jag fan dragit av honom byxorna och låtit honom kissa på golvet.

Gissa om jag ska kontakta butikschefen på måndag!







Kommentarer
Postat av: yasir

Jag har aldrig riktigt gillat deras kläder.

Jag köper hellre kläder inne på Skander när vi är i hbg

2011-04-17 @ 00:30:55
URL: http://yasa-minlillafamilj.blogspot.com
Postat av: Beyond Eternity

Yasir

Vad är Skander?

2011-04-18 @ 18:59:31
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: Malin

Personaltoaletten? Jag jobbar i butik och att låna ut toaletten i personalrummet till kunder är inget man måste eller ens får göra alla gånger. Det står inte i lagen att en butik måste tillhandahålla kunder en toalett, man får helt enkelt göra som personalen gjorde, hänvisa till närmast liggande toa. Att den andra personalen gått med på att låna ut toaletten får ju denne stå för.

2011-09-07 @ 19:19:35
Postat av: ebba

Jag förstår på sätt och vis när det är i en storstad. Min syster som haft butik och är en snäll människa lånade alltid ut toan, ända till en jättetrevlig dam med sin lika trevliga lilla dotter lånade den och när syrran sen kom till toan var den fullkommligen nerskiten från vägg till golv. Tyvärr få då alla andra lida efter det...

2012-04-13 @ 11:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback