VARFÖR FIRA PÅSK?

Ja det kan man ju undra. Jo de flesta vet ju att det handlar om Jesus död och uppståndelse men jag tror att det är få som verkligen firar just det, eller?

Jag ser denna helg som vilken som helst eftersom jag inte är religiös och ibland kan jag till och med bli en aning irriterad på att det är så många röda dagar; långfredagen, påskdagen och annandagpåsk p.g.a. att då är ju precis ALLT stängt! Ja, jag erkänner jag är lite beroende av att gå i affärer o fika på stan, även om jag inte alltid köper något så ger det mig en kick och även inspiration...
.

I alla fall så tycker jag att man borde avskaffa alla såna här helgdagar som har med religion att göra eller åtminstone göra om dem till något som inte är religiöst...varför inte döpa pm påsken till barnens helg; bebistorsdagen, koltfredagen, småbarnsafton, barndagen och annandag barndag
...och även om jag inte gillar röda dagar så hade de ändå fått vara kvar...jag vet ju hur det är nä rman jobbar, då är det skönt med de extrs lediga dagarna.

Vad tror ni om det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback