"Hitterkatter i fokus" används av en person i dennes personliga vendetta mot mig för att jag protesterat mot AW's metoder.


"kattamatten" , "kattälskaren", "anonym", "anonym inte samma"

Alla dessa fyra alias tillhör denna person vilket avslöjas via personens IP-nummer.


Detta är riktat direkt till dig med alla dessa alias

Nu förstår jag vad detta handlar om och  det är INTE din omsorg om min katt Wilma.
Detta handlar om att du, "kattmatten" inte klarar av att jag är en av dem som aktivt verkat för att Anna Wahlgrens metoder ska upphöra.

Så otroligt lågt av dig att använda min Wilma för att spy galla över mig när det handlar om något helt annat.

Om du känner ilska över mitt aktiva motstånd ang AW metoder så får du uttrycka detta någon annanstans och inte använda sajten "Hittekatter i fokus" i din privata vendetta mot mig.

Nu har jag också kommit på att du har häcklat mig på ett annat forum i en del trådar när jag hade uttalat mig om något som hade med Anna Wahlgren att göra.

Detta börjar likna 'stalking' och du bör stoppa detta nu innan du går för långt.
Du får helt enkelt ge dig, DET RÄCKER NU!

Du är INTE välkommen att kommentera i denna blogg mer,
vilket fortsättningsvis innebär att alla inlägg från ditt IP-nummer kommer att raderas.

________________________________________________________



OBS!
Då det ursprungliga  inlägget tillfälligt plockats bort så stämmer inte kommentarerna med detta inlägg

Kommentarer
Postat av: Tessan

vi har samma problem, men som tur är allt mer sällan. vi har provat matolja på dörren (obehagligt att krafsa då) + fyspray. om inte det hjälper eller om vi inte orkat greja så har katterna helt enkelt fått husera i köket/vardagsrummet på natten. det kan ju vara värt att testa..

2009-08-26 @ 07:36:46
URL: http://tessan.mp/
Postat av: Anette

Åh vad hemskt...Jag har själv 3 katter, och förra året fick vi avliva en av dom, för att hon fick en ful ovana - hon kissade i sängarna, även Nemos...Det slutade inte, och vi avlivade henne. Jag grät floder.



Jag förstår hur du känner. Kram på dej och hoppas att det löser sej.

2009-08-26 @ 08:16:47
URL: http://tristaniatrtter.blogspot.com
Postat av: Beyond Eternity

Tessan

Om jag stänger in dem i v-rum/kök så skriker de o krafsar där, BÅDA TVÅ. Jag har dock aldrig försökt så länge med den varianten för jag har inte stått ut, men som det är nu med Wilma som härjar nästan varje natt så kan det kanske kvitta om jag stänger in båda och så får jag hoppas på att de slutar efter ett tag...Wilma har dock hållit på så här flera år, men av någon anledning så har det ökat rejält de senaste månaderna, men har ingen aning om varför...för övrigt är hon som vanligt..



Anette

Att behöva avliva ett djur som är en del i ens familj är fruktansvärt, framförallt när de inte är sjuka...jag vet verkligen inte hur jag ska kunna fatta det beslutet...jag hoppas ju att jag inte behöver det och jag drar ut på det hela tiden, men Neo mår så otroligt dåligt av att nästan alltid få sömnen störd så jag måste hitta en lösning nu, helst igår...

kramar tillbaka

2009-08-26 @ 17:16:30
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: kattälskare

Tycker inte du ska skaffa fler djur överhuvudtaget.

Man mördar inte en frisk katt bara för sin egen bekvämlighet.

2009-08-27 @ 13:03:53
Postat av: Kattmatte

Man avlivar inte ett friskt djur!

Hur ansvarslös får man bli?

2009-08-27 @ 13:13:48
Postat av: Lillan

Egentligen ska du inte ha några djur alls. Hur kan man fundera på att avliva en katt för att den vill in i sovrummet.Våra katter här hemma tolerar inte stängda dörrar, om man stänger en dörr så blir dom galna. Vi funderar inte på att avliva dom. Har man skaffat sig katter så ska dom vara med överallt tycker jag. Man stänger inte ute ett barn som härjar på nätterna i sovrummet. Så vad är skillnaden???

2009-08-27 @ 13:15:55
Postat av: Kattägare

Fy vad jag blir ledsen av att läsa vad du skriver!



I mina ögon så är du på samma nivå som du beskyller Wilmas rätta ägare att vara.



Har tanken aldrig slagit dig att hon krafsar för att hon känner sig ensam till exempel?



Hon kan inte prata som vi, så hon försöker ju kommunicera med dig på sitt vis, och för det ska hon straffas med döden.

2009-08-27 @ 13:18:45
Postat av: å

Jag tycker kommentarerna ovan är lite väl hårda. Jag förstår att du är villrådig och har en situation som håller på att bli ohållbar för dig och din familj. Jag hoppas att du hittar en lösning som innebär att du får ha kvar Wilma. Ett tips är att köpa en dosa med Feliway som man sätter i el-urtaget. Den innehåller ett hormon som lugnar katterna och skapar ett mer harmonisk katt-hem. Jag måste dock hålla med om att avliva en frisk katt bara för att den har ett oönskat beteende är helt orimligt.

Postat av: Anna

måste också påpeka att det här beteendet ofta har en orsak, som att katten känner sig ensam. till på köpet fortsätter katten när den blir belönad, får en reaktion, oavsett om du öppnar dörren och är fly förbannad eller på annat sätt uppmärksammar beteendet. det är ju just din reaktion katten är ute efter. vi hade samma problem och det vi fick göra var helt sonika att fullkomligt ignorera problemet. efter ett par veckor var det tyst. hon fick inget för att sitta och kraffsa och jama och lärse sig att sluta.



och ang. det här med att avliva en kissande katt. kissande på fel ställe har oftast en orsak. en vanlig orsak är urinvägsinfektion, att katten är könsmogen (även honkatter kissmarkerar), att något i hemmet förändrats, mobbning i kattflocken eller att den kissat fel av misstag innan och man slarvat med tvätt av säng (i det här fallet) och sängklädet. vanligt tvättmedel hjälper nämligen inte utan det är tvätt med ättika som gäller.

2009-08-27 @ 14:04:00
Postat av: Sidentass



Att man överhuvudtaget kan komma på tanken att låta avliva friska djur övergår mitt förstånd. När man skaffar sig ett husdjur får man räkna med att leva tillsammans med dom i 20 år framåt, och man får också ha med i tankarna att det kan uppstå problem av olika de slag. Problem är till för att försöka lösas..katten känner sig kanske ensam och vill ha sällskap, har ni inte möjlighet att ha dörren öppen för katterna, så vore det nog det bästa att försöka hitta ett nytt hem till katten där han också kan vistas i sovrummet på nätterna..



Själv lever jag med sju katter, att de är så många har sin bakgrund i att jag under åren tagit hand om stackars katter som inget hem haft..många katter dumpas tyvärr när det blir lite obekvämt för ägare..



Ibland har det stött till problem, men då får man förska tänka efter ur kattens synpunkt vad som är det bästa för den, det kan ta sin tid att komma tillrätta med problemen, men det brukar alltid finnas en lösning..Ser det alltför omöjligt ut, så finns omplaceringssajter här på nätet, men man får räkna med att det kan ta sin tid innan man hittat rätt ägare, man vill ju att djuren ska få den allra bästa av tillvaro, därför har jag varit mycket kräsen under de tider jag sålt kattungar på den tiden innan jag hade alla mina katter kastrerade.



Hoppas att du tänker om, och försöker att lösa det hela hemmavid, eller att du söker efter ett nytt hem för kisse!

2009-08-27 @ 14:17:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Beyond Eternity

Kattmatte/kattälskare (då dessa är samma person så sätter jag ihop namnen)

Först o främst så har jag inte mördat någon katt, att skriva det är direkt löjligt. Wilma lever i allra högsta grad.

Och det handlar inte om egen bekvämlighet. Läs mitt inlägg igen, det handlar om en pojke på 1½ år som blir väckt var o varannan natt.

2009-08-28 @ 11:47:42
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: Beyond Eternity

Lillan

Jag råder dig också att läsa mitt inlägg igen, dörren är inte stängd för att jag tycker det är kul. Den är stängd för att om den är öppen så väcker BÅDA katterna Neo. Jag hade mer än gärna haft dörren öppen, men det fungerar inte.



Kattägare

Jag har miljoner tankar om varför Wilma krafsar, men någon anledning som går att avhjälpa har jag inte kommit på än. Vi har hamnat i en situation som nu är på bristningsgränsen.

Kan Neo inte sova, så kan inte jag sova och jag förutsätter att du (och alla andra som kräkt av sig här om kattmord o dyl)har kunskap om vad som händer när man under en längre sammanhängande tid inte får sova.

Samma nivå som den andre ägaren? Hm....Wilma bor här, jag ger henne mat o kärlek/omvårdnad jag tar hand om henne och har gjort det hittills i hennes fyraåriga liv och gör det mer än gärna fortsättningsvis också, men situati0onen har blivit akut.

Den andre ägaren vägrar helt att ta hem Wilma nu när det är akut så att situationen kan lösas. Att det skulle vara samma nivå som att jag försöker hitta lösningar så att Wilma inte behöver avlivas existerar enbart i ditt huvud.



Ibland blir jag alldeles förundrad över människors oförmåga att ta in det man förmedlar och att de i stället gör om det till något det inte är



2009-08-28 @ 12:17:15
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: Beyond Eternity

Sidentass

Du hoppas att jag tänker om? Tänker om i vad då? Jag VILL inte avliva Wilma, har aldrig velat och kommer aldrig att vilja göra det heller.

Men det man vill och hur verkligheten ser ut är ofta två helt skilda saker.



Jag har haft djur, framförallt katter i hela mitt liv och flera av dem har jag hämtat från katthem, alltså katter som andra bara skitit i att ta hand om.Mina djur har levt tills de blivit sjuka och endast avlivats då inget att funnits att göra. Hittar jag så mycket som en skadad duva ute i det fria så ser jag till att den får hjälp.Jag har många gånger tagit hem katter som jag hittat helt utsvultna ute och sett till att de kommit till djurhemmet här och en lyckades jag placera direkt hos en familj..det sistnämnda, att hitta nya hem till vuxna katter är tyvärr väldigt svårt, vilket det också har visat sig vara med Wilma.

Jag skulle heller ALDRIG komma på tanken att äta djur, jag är alltså vegetarian sedan 20 år tillbaka, för att man helt enkelt inte äter andra levande varelser.

(undrar hur många av dem som anklagar mig här som är vegetarianer?, inte en enda skulle jag gissa)



Så du behöver inte hålla någon moralpredikan om att man tar hand om djur man skaffar och att problem kan uppstå, jag har levt o verkat för djurens rättigheter på många olika sätt under hela mitt liv....så självklart kommer jag inte bara på en dag att "Oj Wilma väcker oss på nätterna, nu ska jag avliva henne."

2009-08-28 @ 12:36:04
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: Beyond Eternity

Å



Tusen tack för dina ord, du är en av de få som svarat där jag ser att du faktiskt läst och förstått det jag har skrivit. Ja jag är mer än villrådig, jag är förtvivlad över att en ok lösning för Wilma lyser med sin frånvaro, trots ihärdiga försök. Ingen har hittills velat ta denna vuxna katt, framförallt inte då hon har det problem hon har.



Den stängda dörren på natten har varit den enda lösningen för att den andra katten inte ska väcka Neo och mig också, då hon "gräver" sig in under våra täcken upp till 10-15 gånger per natt.



Att Wilma skrek ibland o krafsade gick att uthärda men nu när det ökat sen en tid tillbaka så har situationen blivit akut med tanke på sömnbristen vi lider av.



Tack också för det råd du ger om Feliway, jag har faktiskt aldrig hört talas om det så jag ska genast kolla upp det. Håller tummarna för att det kan hjälpa.

Tack igen:-)

2009-08-28 @ 12:47:39
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: Beyond Eternity

Anna

Jag har inte uppmärksammat Wilmas beteende på mycket länge, men självklart hör hon att vi vaknar, framförallt då Neo skriker då han blir väckt av henne.



Och det du tar upp om kissande katt antar jag att du vänder dig till Anette om. Nu skriver ju inte Anette någonting om ifall kattens kissande berodde på att den var så sjuk att avlivning var enda utvägen.

Hon skriver ju inte heller något om vad hon gjorde för att avhjälpa kissandet. Jag tror inte Anette, precis som jag, direkt började tänka på avlivning (det är ju en extrem sista "utväg"), jag förutsätter att människor som har djur där det uppstår problem har provat allt som stått i deras makt för att lösa det utan avlivning.

2009-08-28 @ 12:57:53
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: Anki

Det är ett fruktansvärt jobbigt dilemma, och efter vad jag har förstått av ditt inlägg så vill du verkligen hitta en lösning som passa för er alla, både två- och fyrbenta.



Jag har själv suttit i ett liknande dilemma, det var en katt som började kissa inomhus. Det var inget fysiskt fel på henne, och hon var en alldeles underbar och go katt, men det blev helt ohållbart till slut. Allt luktade kattkiss och tvättmaskinen gick varm. Till slut tog jag beslutet att avliva henne, och det var det jobbigaste beslutet jag någonsin tagit.



Jag hoppas att det löser sig, stora, varma kramar till er alla!

2009-08-28 @ 13:49:30
URL: http://tjurskallenstomrum.blogg.se/
Postat av: Beyond Eternity

Tack Anki för ditt inlägg.

Ja jag är beredd att göra nästan vad som helst för att hitta en lönsing. Ingen vettig människa vill avliva sina djur oavsett anledning.



Men det är så lätt för andra som inte är i samma situation att kasta skit, herregud jag älskar min katt o vill inget heller än att ha henne här. Och någonstans trodde jag utan tvekan på att den andra ägaren skulle ta henne, så hela denna historia handlar inte bara om att hantera skrikiga Wilma o sömnbrist, jag försöker också förlika mig med att jag blivit rejält blåst av den andre ägaren och fullständigt gundlurad.



Jag förstår verkligen hur jobbigt det måste ha varit för dig att fatta det beslutet om avlivning. Den andra katten jag har kan vid enstaka tillfällen kissa inne på specifika platser, men jag vet varför hon gör det så de situationerna uppstår nästan aldrig längre.

2009-08-28 @ 14:18:53
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: anonym

Kanske borde du funderat på det innan du skaffade barn?

Oavsett så är min åsikt att såna som du inte ska ha djur.

2009-08-28 @ 16:28:29
Postat av: Beyond Eternity

Anonym/kattmatte/kattälskare (samma person)



Och sådana som du, som kastar skit utan någon som helst grund, har inget i min blogg att göra, det var jag väldigt tydlig med, så vilken del av den informationen är det som du inte kan förstå?



Vill du framföra kritik så gör det konstruktivt annars har du inget här att göra!

2009-08-28 @ 17:47:29
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: Icka

Alltså, ta nu och lugna ner er alla förbannade människor som bara finner lust i att hoppa på någon som TYDLIGT har funderat länge och gjort allt som står i hennes makt att göra!

SKÄRPNING!



Det finns inte en enda vettig katt/hundägare som tar lätt på ett beslut eller ens att fundera på att avliva sin älskade katt/hund.

Då blir det ju MYCKET bättre av att ni idioter går in och skriver att BE inte skulle ha katt osv.



Jag hoppas, kära BE att Feliway hjälper! Vi hade mycket hjälp av det när våra fyrbenta bebisar inte trivdes i vår förra lägenhet. (jag tror att det var någon som gick igen i den lägenheten)

Även när vi flyttade använde vi det, och det gick supersmidigt.



Hoppas verkligen det löser sig för er! Och att fina Wilma också mår bättre snart. För ni fattar väl att katten inte mår bra om hon gör så, ni "djurälskare".....

2009-08-28 @ 19:58:59
URL: http://pickeli.se
Postat av: Beyond Eternity

Fina goa Icka:)

Tack för dina kloka ord! Jag hoppas också att Feliway blir lösningen på detta akuta problem och att Wilma iom denna manick kan få lite lugn o ro i sin själ och kanske kan sova på natten i stället för att skrika.

2009-08-28 @ 20:08:22
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: anonym inte samma

Du är nog inte rätt person att gasta om hatkampanjer. Din egen blogg är full av hatinlägg mot Anna Wahlgren. Kasta sten i glashus någon?

2009-08-30 @ 11:43:40
Postat av: Beyond Eternity

kattmatten/kattälskaren/anonym/anonym inte samma



Alla dessa alias är dina(alltså definitivt samma person) vilket avslöjas via ditt IP-nummer.



Jag hänvisar dig till mitt inlägg den 090825 som från och med ikväll är riktat direkt till dig.

2009-08-31 @ 00:27:12
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hade folk brytt sig lika mycket och blivit lika upprörda över att barn bor på soptippar och säljer sina kroppar i Indien som de bryr sig om katter så hade världen sett trevligare ut.



Att avliva eller att inte avliva en katt är kanske jobbigt för individen som behöver fatta beslutet, men det är knappast någon annans problem. Och helt ärligt...bryr man sig om varför någon avlivar en katt så har man på tok för lite problem.

2009-09-27 @ 09:38:07
URL: http://munkakvarn.blogg.se/
Postat av: Beyond Eternity

Att alls behöva hamna i en situation där man eventuellt tvingas fatta beslut om att avliva sina älskade husdjur är inget jag önskar någon. Men nej, det är verkligen ingen annans problem, det kan det möjligtvis bli om det finns störda människor som sätter avlivning i system då de skaffar djur hela tiden som de inte kan ta hand om...



Men den person som drog i gång denna hat-kampanj mot mig för att jag nämnde att jag ev måste fatta beslut om avlivning, är föga intresserad av min katt. det handlade om att jag är mycket kritiskt och skriver om Anna Wahlgren och hennes sjuka metoder som används på barn.



Den här personen har som sagt häcklat mig på ett annat forum också och med tanke på hennes förföljelsemani och oförmåga att skilja på sak och person så började det bli rejält obehagligt...

Hat-tråden som hon startade inne på "Hittekatter i fokus" stängdes så fort ansvarig på sajten fick anmälan om vad hon höll på med.

Men, men, störda personer finns ju tyvärr överallt.

2009-09-27 @ 11:36:13
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jo jag märker det. Verkar inte vara så mycket omsorg av katten som av vilja att hacka på någon. Men det brukar ju vara så mad AW-gänget. Det är som en sekt.

2009-09-27 @ 16:15:00
URL: http://munkakvarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback