MEN VAD TRÖTT JAG BLIR...

...på alla dessa reklamerbjudanden
Få 3 Amelia plus en knyppeldyna och en popcornmaskin för ENDAST 49:-* (* betyder plus endast 79;- i fraktavgift)
DU SPARAR 890:-!!

Vad då sparar 890 kr??? Hur i hela friden kan jag spara 890 kr om jag betalar 49+79kr??? VAR ÄR DE 890 KRONORNA??? Inte fan sätts de in på mitt konto eller kommer som en check på posten.
Klockrent lurendrejeri vill jag kalla dessa falska påståenden för.

För att inte tala om när Ellos eller någon annan katalogjätte skickar hem reklam, herregud dessa kuvert innehåller 15 olika små lappar i olika färger där man ska luras tro att man får en massa saker i princip gratis, att man skulle vara speciell och utvald och den enda i världen som får ett sånt otroligt generöst erbjudande.

Det tragiska är ju att det måste ju funka eftersom de fortsätter, man använder ju inte samma koncept (lurendrejeri) om och om igen om inte folk går på det.

Men då till kärnfrågan; HUR kan någon alls gå på detta? Jag förstår det inte....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback