GRUNDLURAD!!

Har köpt denna tröja till Neo på H&M. På tröjan hängde det en lapp där det stod "Organic cottonmix", vilket jag självklart har tolkat som att tröjans bomull är ekologiskt. Men så är det definitivt inte.

När jag inför tvätt kollade närmare på lapparna inuti tröjan så visar det sig att det bara är 50% av tröjans bomull som är ekologiskt!
Fy fan vilket lurendrejeri! Vad är det för poäng att ha hälften ekologisk bomull när den andra hälften är "kemikalie-giftig"??
Frågan är om de ens får skriva som de gjort på lappen, jag ser det helt klart som falsk marknadsföring!






Kommentarer
Postat av: elakaste barnet!

Det måste ju för fan ha varit mer jobb att blanda ihop bomullen än att bara göra den helt ekologisk... BLÄ jag gillar inte H&M, vet inte om det är så men hela H&M känns så jävla barnarbete för mig, så jag handlar aldrig där... nej nu talat jag osanning, det händer någon gång :-/

2009-09-12 @ 12:31:49
URL: http://elakastebarnet.blogg.se/
Postat av: Beyond Eternity

Tyvärr handlar jag där alltför ofta...



Ja, jag skulle verkligen vilja veta vilket jävla idiot som kom på att de skulle blanda eko-bomull med vanlig kemikalieförgiftad...

2009-09-12 @ 21:58:22
URL: http://beyondeternity.blogg.se/
Postat av: elakaste barnet- Mode för riktiga kvinnor!

ja men man handlar där BARA för att det är billigt!

2009-09-12 @ 23:59:40
URL: http://elakastebarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback