Feministers barn löper större risk för att bli mobbade....

..och det enda vi gör som använder oss av genustänk  ang våra barn är att försätta dem i en offerroll.

Exakt detta påstår en kvinnlig bloggare (bland en massa andra extremt märkliga påståenden).
Hon hade gjort ett blogg-inlägg där överskriften var "Låt flickor få vara flickor och pojkar få vara pojkar". Det kom självklart en massa kommentarer på detta mycket märkliga inlägg som innehöll både fördomar men framförallt en enorm portion okunskap.


Kommentarerna som hon fick var mycket konstruktiva och flera förklarade detta med  genus och könsroller, när det gäller våra barn, att inte tvinga in dem i snäva könsroller genom könsspecifika kläder, utan i stället ge barnen möjligheter som tex att använda sig av alla färger på kläder oavsett om det är en pojke eller flicka och även ge pojkar möjlighet att få ha tex klänning på sig om de nu skulle vilja det osv. Det handlar alltså om att tillföra och inte begränsa barnen.


Efter några dagar så skrev hon i min blogg att hon hade svarat genom att göra ett nytt blogg-inlägg. Där fick hon fler kommentarer där mycket av det hon skrivit hade ifrågasatts, bla det jag skrivit ovan. Vi var ju några stycken som undrade vad hon menade med det hon sa och väntade på förklaring. Tilläggas bör att hon var inte direkt trevlig eller konstruktiv trots att kommentarerna hon fått var både informativa och upplysande. Plötsligt var alla inlägg borta och så vägrar hon att publicera fler inlägg!!

Och strax därefter så trillade det in kommentarer från henne i min blogg under "Neo kan skriva sitt namn".....Men fortfarande INGEN förklaring på VAD hon menar med sina konstiga uttalanden. Bara en massa okunstruktiva inlägg med den storstilta informationen att hon inte är någon genusexpert.....men DET vet vi ju redan!



Så om du mot förmodan läser detta du påstått, det jag skrivit överst, jag väntar på en förklaring!


Frågan är varför denna person måste vara så otrevlig, när det är hon själv som har "sketet i det blå skåpet"? Varför inte bara vara nyfiken och ta tillfället i akt  och lära sig något i stället för att ösa ur sig en massa som hon inte har koll på alls....


**********


Det var f.ö även hon som skrivit en kommentar i en annan av mina blogg-inlägg efter att jag visat en bild på min pojke där han äntligen hade fått en klänning som han hade efterfrågat. Då skrev hon så här

"Jag tror inte att det här handlar om jämnställdhet, snarare att du så gärna önskar dig en dotter. Hur är man funtad om man sätter på sin son en klänning? Håret säger jag ingenting om då han verkligen är jättefin i frisyren."


_____________________________________________________________________________________



Tillägg:

Och i stället för att svara på någonting så gjorde denna person detta inlägg i sin blogg

"Enough is enough

Nu är det färdigt med feministföreläsningarna i mina kommentarsfält! Det handlar inte om att jag inte kan försvara mig i en diskussion och det handlar definitivt inte om att jag inte kan ta kritik. Ni är så blinda för andra åsikter, det spelar ingen roll hur mycket jag än försöker utveckla det jag säger - ni lyssnar inte."
"Feministföreläsningar"? Men snälla du, läs på i stället för att skriva det ena mer märkliga än det andra. Och hallå där, vi väntade och frågade ang din uttalanden, MEN då raderade du allt och blev än mer otrevlig.
Så JO , det handlar verkligen bara om att du varken kan ta kritik eller kan förklara det du kastat ur dig. Du vet ju överhuvudtaget inte alls vad du pratar om. Och det finns inga som helst belägg för någonting av det du kastade ur dig, så varför inte bara säga att det du sa bara var något du trodde? I stället blir du otrevlig, raderar inlägg och skriver än mer 'rappakalja'.
Läs på, läs ännu mer, lär dig för ditt barns skull!

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Jag har varit med i den här diskussionen jag med å instämmer med dej att det är tråkigt att man inte kan föra en konstruktiv debatt istället. Inte konstigt att man lider av okunskap då, som i hennes fall. Men ändå lika tråkigt.

2010-08-15 @ 09:12:38
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Postat av: Beyond Eternity

Ja jag såg att du också hade skrivit i hennes bloog och att även dina inlägg hade tagits bort...jag det är tråkigt och tragiskt....

2010-08-15 @ 10:46:44
URL: http://beyondeternity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback