Var kommer skit-lukten ifrån?

Läste precis ett kort inlägg i bloggen Cecilia tipsar om att gräsmattan är en dålig förvaringsplats för glasögon :-) och blev pinsamt påmind om en sak som hände i våras.


Ha, ha, ha!! Ungefär som att det inte heller är så bra att "förvara" en bajsblöja i sin handväska....
en förvirrad morgon i våras...bråttom till bussen till dagis. När alla kläder var på så talade lilla gossen om att han hade bajsat. Stressnivån låg på 190, in på toan, av med allt osv, osv... och i denna stress la jag alltså bajs-blöjan i min väska (som i kaoset följde med in på toan vid blöjbytet) i stället för i blöj-hinken.
Väl på bussen så satt jag och undrade varför det luktade så mycket skit därinne...tills jag först efter att ha avlämnat barnet och skulle ha något i min väska upptäcker VAR skit-lukten kom ifrån!!
Det var INTE nice kan jag säga:-o
En förvirrad morgon i våras...bråttom till bussen till dagis. När alla kläder var på så talade lilla gossen om att han hade bajsat. Panik! Bussen skulle gå om 10 min så stressnivån steg till 190. In på toan, av med allt, av med blöjan, slänga blöjan, tvätta bort bajs, på med ny blöja och på med alla kläder, osv, osv...

Jo, vi hann med bussen!
Vi hade inte mer än klivit på så började jag undra om gossen hade bajsat igen för det stank verkligen skit i hela bussen, men han var helt oskyldig. Först efter att ha avlämnat barnet och skulle ha något i min väska så upptäcker VAR skit-lukten kom ifrån!!
I all denna morgon-stress, så hade  jag alltså lagt bajs-blöjan i min väska (som i kaoset följde med in på toan vid blöjbytet) i stället för i blöj-hinken!

Det var INTE nice kan jag säga:-o

Kommentarer
Postat av: cecilia tipsar

det är ligger allvar bakom. jag fick diagnosen adhd förra året och det var en enorm lättnad och en förklaring till en hel del :)

2010-09-23 @ 00:04:07
URL: http://ceciliatipsar.blogg.se/
Postat av: cecilia tipsar

och tack för komplimangen förresten, kul att du tycker bloggen är rolig :) men den finns kvar imorgon, så gå du lägg dig med gott samvete ;)

2010-09-23 @ 00:13:24
URL: http://ceciliatipsar.blogg.se/
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

HAHAHAHAHAHA morgonens garv. Tack!

2010-09-23 @ 09:11:05
URL: http://bloggande.ninaruthstrom.se
Postat av: cecilia tipsar

sv: det tycker inte min haka :(

2010-09-23 @ 19:02:22
URL: http://ceciliatipsar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback